• Home
  • »
  • Ειδήσεις
  • »
  • Ελλάδα
  • »
  • Από Δευτέρα 9 Ιανουαρίου οι εκπτώσεις. Τι να προσέξουν καταναλωτές & καταστηματάρχες.

Από Δευτέρα 9 Ιανουαρίου οι εκπτώσεις. Τι να προσέξουν καταναλωτές & καταστηματάρχες.

Σε μαι ρημαγμένη αγορά, καταστηματάρχες και καταναλωτές, περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων μήπως και “ζεσταθεί” λίγο η κίνηση.

Στην περίοδο αυτή όπως είναι γνωστό, μπορούμε να βρούμε πολλές ευκαιρίες, εφόσον είμαστε μεθοδικές και προσεκτικές στα ψώνια μας. καλό είναι να έχουμε κάνει μαι έρευνα αγοράς από πριν και να έχουμε μια ιδέα που κινούνται τα πράγματα. Συχνά, η βιασύνη “να προλάβουμε” μη φύγουν τα καλά κομμάτια, μπορεί να μας οδηγήσει σε βιαστικές επιλογές. Από την άλλη τα καλά κομμάτια όντως φεύγουν γρήγορα…

Οι χειμερινές εκπτώσεις του έτους 2017 λοιπόν  θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017.

Εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική (διαφημιστική)  επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης, το οποίο βεβαίως πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Εδώ βέβαια υπάρχουν τα προϊόντα “κράχτες” με υψηλό ποσοστό έκπτωσης, οπότε συχνά τα ποσοστά που αναγράφονται στη βιτρίνα δεν ανταποκρίνονται σε όλα τα προϊόντα. Αλλ΄´α είπαμε. Προσέχουμε!

Βέβαια, εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Να πούμε ότι οι κυρώσεις για καταστηματάρχες που δεν συμμορφώνονται είναι αυστηρές και δεν συγχωρούνται “λάθη”

Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €.   Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση.

Κύλιση στην κορυφή